دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
دوره 0 (1380-1392)
شماره 17
دی 1388، صفحه 3-148
شماره 16
تیر 1388، صفحه 3-130
شماره 15
دی 1387، صفحه 3-143
شماره 14
تیر 1387، صفحه 3-144
شماره 13
دی 1386، صفحه 3-151
شماره 12
تیر 1386، صفحه 3-156
شماره 11
دی 1385، صفحه 3-170
شماره 10
تیر 1385، صفحه 3-125
شماره 9
آبان 1384، صفحه 3-117
شماره 8
اردیبهشت 1384، صفحه 1-118
شماره 7
دی 1383، صفحه 5-183
شماره 6
تیر 1383، صفحه 5-170
شماره 5
مرداد 1382، صفحه 1-167
شماره 4
تیر 1382، صفحه 1-156
شماره 3
اسفند 1381، صفحه 1-182
شماره 2
شهریور 1381، صفحه 1-151
شماره 1
دی 1380، صفحه 1-192
تعداد مقالات: 8
شرح و نقد آراء «لایب نیتس» درباره رابطه نفس و بدن
دوره 0، شماره 4 ، تیر 1382، صفحه 5-26
چکیده
در این مقاله این مسأله مورد بحث قرار گرفته است که نفس و بدن در فلسفه لایب نیتس از یک جنسند یا نه؟ و آیا در یکدیگر تأثیر و تأثر دارند و انطباق آنها چگونه تبیین مىشود؟ به بیان دیگر، آراء لایب نیتس ... بیشترارتباط جهان با مبدأ در مکتب ودانتا و مکتب عرفانى ابن عربى
دوره 0، شماره 4 ، تیر 1382، صفحه 27-48
چکیده
ارتباط جهان با مبدأ مسألهاى است که در هر نظام فلسفى و عرفانى از اهمیت خاصى برخوردار است و مىتوان آن را از وجوه مشخص این گونه نظامها دانست. در این بین در عرفان اسلامى و بیش از همه در مکتب وحدت وجودى ... بیشترجبر و اختیار در اندیشه اسپینوزا
دوره 0، شماره 4 ، تیر 1382، صفحه 49-56
چکیده
تفکیک قلمرو جوهر از صفات (و حالات) در «اخلاق» اسپینوزا به روشى بازنمایى شده است که در منطق پژوهش به دیالکتیک معروف است. صفت بارز این روش آن است که جنبههاى متضاد موضوع در ارتباط با یکدیگر درک و پژوهیده ... بیشتربررسى تحلیل اراده و آزادى اراده از دیدگاه توماس آکوئیناس
دوره 0، شماره 4 ، تیر 1382، صفحه 57-70
چکیده
در این نوشتار، تبیین توماس آکوئیناس از معناى اراده و توانایى این تبیین در توجیه برخى مسائل مربوط به اراده بررسى مىشود. آکوئیناس نفس را جوهرى واحد مىداند که قواى بسیارى متمایز از آن و عارض برآنند. ... بیشترجهان ـ تصویر بررسى اجمالى ساختار مبانى معرفت از دید ویتگنشتاین
دوره 0، شماره 4 ، تیر 1382، صفحه 71-94
چکیده
در نظر ویتگنشتاین امکان معرفت و خطا هر دو تنها به وجود زمینهاى غیرقابل تردید وابسته است و این زمینه را نحوه معیشت انسان و بازیهاى زبانىاى که در آنها شرکت مىجوید فراهم مىآورند. ساختار این زمینه ... بیشتروجود فى نفسه در فلسفه سارتر
دوره 0، شماره 4 ، تیر 1382، صفحه 77-96
چکیده
سارتر خود را نه رئالیست مىداند و نه ایدئالیست. او، به عنوان یک پدیدار شناس، از سویى معتقد است که واقعیتى به نام نومن در پس فنومنها یا پدیدارها قرار ندارد و از سوى دیگر پدیدارها را متکى به آگاهى ... بیشترتبیین و نقد تطبیقى قرابتها و پارادکسهاى ممکن بین آموزههاى تربیتى مولوى و پست مدرنیسم
دوره 0، شماره 4 ، تیر 1382، صفحه 107-130
چکیده
چنانکه مىدانیم امروزه نظامهاى تربیتى جوامع اسلامى با چالشهاى فراوانى مواجهاند و عبور از بحرانهاى ناشى از چالشهاى پیش روى یکى از جدىترین موضوعات در عرصه برنامه ریزىهاى آموزشى و تربیتى ... بیشترشواهد معرفت شناختى
دوره 0، شماره 4 ، تیر 1382، صفحه 131-150