دوره 8 (1400)
دوره 7 (1399)
دوره 6 (1398)
دوره 5 (1397)
دوره 4 (1396)
دوره 3 (1395)
دوره 2 (1394)
دوره 1 (1393)
دوره 0 (1380-1392)
شماره 17
دی 1388، صفحه 3-148
شماره 16
تیر 1388، صفحه 3-130
شماره 15
دی 1387، صفحه 3-143
شماره 14
تیر 1387، صفحه 3-144
شماره 13
دی 1386، صفحه 3-151
شماره 12
تیر 1386، صفحه 3-156
شماره 11
دی 1385، صفحه 3-170
شماره 10
تیر 1385، صفحه 3-125
شماره 9
آبان 1384، صفحه 3-117
شماره 8
اردیبهشت 1384، صفحه 1-118
شماره 7
دی 1383، صفحه 5-183
شماره 6
تیر 1383، صفحه 5-170
شماره 5
مرداد 1382، صفحه 1-167
شماره 4
تیر 1382، صفحه 1-156
شماره 3
اسفند 1381، صفحه 1-182
شماره 2
شهریور 1381، صفحه 1-151
شماره 1
دی 1380، صفحه 1-192
تعداد مقالات: 8
نظریه توصیفات راسل و مشکل جانشینى در متون گرایشهاى قضیهاى
دوره 0، شماره 2 ، شهریور 1381، صفحه 5-26
چکیده
هر نظریه معنایی جامعی که متکفل تحلیل و تبیین توصیفات معرفه، مانند «نویسنده بوستان» و «رئیس جمهور ایران»، در جمله های زبان طبیعی است، علاوه بر این که باید بتواند تحلیل معنایی درستی از جمله ... بیشترپدیدارشناسی برنتانو، حیث التفاتی و شهودی
دوره 0، شماره 2 ، شهریور 1381، صفحه 27-48
چکیده
اگر بگوییم که اساسی ترین مفهوم در مکتب پدیدارشناسی، مفهوم حیث التفاتی است، سخنی به گزاف نگفته ایم. مبنای معرفت شناسی و شناخت شناسی در این نحله فلسفی، ریشه از مفهومی می گیرد که باید سرگذشت آن را در تاریخ ... بیشترجایگاه فضیلت عدالت در نظام آکوئیناس
دوره 0، شماره 2 ، شهریور 1381، صفحه 49-56
چکیده
مقاله حاضر در صدد تبیین دیدگاه توماس آکوئیناس در باب عدالت به عنوان یک فضیلت مىباشد. در این مقاله پس از بیان تعریف فضیلت و تعیین مهمترین فضیلت اخلاقى، به بررسى نظرات توماس در باب عدالت توزیعى، حق ... بیشتراثبات وجود خدا از منظر ابن سینا
دوره 0، شماره 2 ، شهریور 1381، صفحه 57-76
چکیده
در طول تاریخ بشر در کنار مساعى انبیاء الهى در راستاى معرفى خداى حقیقى به انسانها، عقلاء و متفکرینى نیز بودهاند که حداکثر تلاش خود را جهت رهیافت عقل به وجود خداوند به کار گرفتهاند. در این میان ابن ... بیشترکیش گنوسى و عرفان مانوى
دوره 0، شماره 2 ، شهریور 1381، صفحه 77-96
چکیده
کیش گنوسى یاGnosticism در زمره مکاتب مهم دینى - عرفانى صدرِ مسیحیت است. در این جستار، مکاتب مهم گنوسى سدههاى دوم و سوم میلادى مورد تحلیل قرار مىگیرد. مکاتب گنوسى عمدة مبتنى بر آراء عارفان صدر مسیحیت، ... بیشتراخلاق وظائف در بادى امر
دوره 0، شماره 2 ، شهریور 1381، صفحه 97-114
چکیده
نظریه اخلاقِ وظائف در بادى امر رادیلیو.دى. بوجود آمد ویژگى این نظریه این است که اصلى یا اصولى را به عنوان اصول پایه به رسمیت نمىشناسد وم اساسا قائل به فهرست منظمى از اصول اخلاقى نیست نویسنده در ... بیشترمحرک اول در نظر ارسطو
دوره 0، شماره 2 ، شهریور 1381، صفحه 115-124
چکیده
هدف از این مقاله تحقیق در خصوص نظر ارسطو در باب محرک اول یا خداست. ارسطو درکتاب مابعد الطبیعه خود درباره حکمت یا فلسفه اولى بحث و براى آن دو تعریف ذکر مىکند: 1- بحث درباره علل اولیه واقعیت 2- بحث درباره ... بیشترتأثیر گناه بر معرفت
دوره 0، شماره 2 ، شهریور 1381، صفحه 125-144